top of page
יוכי שגב - דף הבית
  • תמונת הסופר/תיוכי שגב

10 צעדים פשוטים להנגשת אתר Wix שלכם עוד היום

עודכן: 24 בינו׳

הנגשת אתר Wix זו פעולה חיונית עבור בעלי אתרים. נגישות מבטיחה שכל המשתמשים, כולל בעלי מוגבלויות, יוכלו לגשת לאתר ולנווט בו בקלות. לא רק שזה מקדם הכללה, זה גם פותח את האתר לקהל רחב יותר. על ידי הטמעת מאפייני נגישות, תוכלו לשפר את חוויית המשתמש והמעורבות באתר Wix. במאמר זה נחקור את החשיבות של נגישות האתר, את הפיצ'רים המובנים שמספקת Wix וגם טיפים מעשיים שיהפכו את האתר לנגיש וידידותי למשתמש.


אישה בשדה פרחים על כסא גלגים. תמונה להמחשת נושא נגישות
הנגשת אתר WIX

הבנת המושג נגישות האתר

נגישות אתרים מתייחסת לפרקטיקה של עיצוב ופיתוח אתרי אינטרנט באופן המבטיח גישה ושימושיות שווים לכל המשתמשים, כולל בעלי מוגבלויות. זה עניין חיוני לתעדף את נגישות האתר כדי להבטיח שכולם, ללא קשר ליכולותיהם, יוכלו לנווט, לקיים אינטראקציה ולהבין את התוכן באתר.


יצירת אתר אינטרנט נגיש כרוכה ביישום תכונות ואלמנטים עיצוביים המתאימים ללקויות שונות, כגון לקויות ראייה או שמיעה, מוגבלויות מוטוריות ומוגבלויות קוגניטיביות. על ידי כך, בעלי אתרים יכולים להבטיח כי התוכן מובן וברור עבור כל האנשים.


אתר אינטרנט נגיש לא רק ממלא את החובות החוקיות, אלא גם מראה מחויבות להכללה וגישה שווה לכל המשתמשים. הוא מאפשר לאנשים עם מוגבלויות לעסוק בתוכן מקוון, לגשת למידע, לבצע רכישות ולקיים אינטראקציה עם עסקים או ארגונים במרחב הדיגיטלי.


מאפייני נגישות האתר של Wix

 Wix מכירה בחשיבות של נגישות אתרים והטמיעה מספר מאפיינים מובנים כדי לעזור למשתמשים ליצור אתרים נגישים. הפיצ'רים האלה נועדו להבטיח שכל המשתמשים, כולל בעלי מוגבלויות, יוכלו לנווט בקלות באתרי Wix ולקיים איתם אינטראקציה.

כמה ממאפייני הנגישות העיקריים ש-Wix מציעה כוללים:


  1. טקסט חלופי / ALT טקסט: משתמשים יכולים להוסיף טקסט חלופי לתמונות, כדי להבטיח שמשתמשים לקויי ראייה יוכלו להבין את תוכן התמונה באמצעות קוראי מסך.

  2. ניווט באמצעות מקלדת: אתרי Wix מתוכננים כך שניתן יהיה לנווט בהם באמצעות מקלדת, מה שמאפשר למשתמשים שאינם יכולים להשתמשו בעכבר לתקשר עם האתר בקלות.

  3. כותרות: Wix מספקת אפשרויות להוספת כותרות וכותרות משנה לתוכן וליצור מבנה היררכי של העמוד הספציפי ושל האתר. הדבר, מאפשר לקוראי מסך לפרש כראוי את מבנה העמוד.

  4. ניגוד: העורך של Wix מאפשר למשתמשים להתאים את הניגודיות של האתר כדי להפוך אותו לקריא יותר עבור משתמשים עם לקויי ראייה.


על ידי שימוש במאפייני נגישות של WIX, משתמשי Wix יכולים ליצור אתרים נגישים לקהל רחב יותר העומדים בהנחיות נגישות הרשת.


הנחיות בנושא נגישות באינטרנט

הקווים המנחים לנגישות אתרים באינטרנט (WCAG) הם קבוצה של הנחיות בינלאומיות מוכרות שפותחו על-ידי World Wide Web Consortium (W3C) כדי להבטיח שאתרים ותוכן באינטרנט יהיו נגיש לכל המשתמשים, כולל משתמשים בעלי מוגבלויות. הנחיות אלה מספקות מסגרת מקיפה ליצירת אתרים ותוכן נגישים ונמצאות בשימוש נרחב על ידי ארגונים כדי להבטיח שאתרי האינטרנט עומדים בתקני נגישות.


WCAG 2.0  ו-WCAG 2.1 הן הגירסאות הנוכחיות של ההנחיות, כאשר WCAG 2.1 הוא העדכון האחרון. הקווים המנחים מאורגנים בארבעה עקרונות: נגישות (Accessibility), התאמה אישית (Adaptability), בקרה (Control) ובהירות (Clarity). לכל עיקרון יש קבוצה של קריטריוני הצלחה ספציפיים הקובעים את רמת הנגישות של אתר אינטרנט.


על-ידי ביצוע הנחיות WCAG בעלי אתרים יכולים להבטיח שתוכן האינטרנט יהיה נגיש לאנשים עם מוגבלויות שונות, כולל לקויות חזותיות, שמיעתיות, פיזיות, דיבור, קוגניטיביות ונוירולוגיות.


איך להנגיש אתר WIX

אתר אינטרנט נגיש חיוני כדי להבטיח שכל המשתמשים, כולל אלה עם מוגבלויות, יוכלו לגשת לאתר Wix ולנווט בו בקלות.

הנה כמה טיפים וטכניקות מעשיות כדי להפוך את האתר אינטרנט לנגיש יותר:

  1. השתמשו בטקסט חלופי (ALT  טקסט) ותיאורי עבור תמונות:  ספקו תיאורי טקסט חלופיים עבור תמונות כדי לאפשר לקוראי מסך להעביר את המידע למשתמשים לקויי ראייה.

  2. ספקו כתוביות לסרטונים: שימו כתוביות לסרטונים כדי להפוך את התוכן לנגיש למשתמשים חירשים או כבדי שמיעה.

  3. השתמשו במבנה כותרת מתאים: השתמשו בתגי כותרת (h1, h2, h3) כראוי כדי ליצור מבנה ברור והגיוני עבור התוכן .

  4. ודאו ניגודיות צבעים: ודאו ניגודיות צבעים מספקת בין הטקסט לרקע כדי להקל על משתמשים עם ליקויי ראייה לקרוא את התוכןיש היום הרבה תוכנות שיכולות לבדוק ניגודיות צבעים באתר. מעבר לזה, WIX עצמה מספקת בפלטפורמה שלה כלים מצויינים וחינמיים לבחינת ניגודיות

  5. ספקו טקסט קישור (אנקור טקסט / טקסט עוגן) ברור ותמציתי: השתמשו בטקסט קישור תיאורי ובעל משמעות כדי לעזור למשתמשים להבין לאן הקישור יוביל אותם.

  6. הנגשת טפסים: השתמשו ב /י בשדות טופס עם תוויות ברורות וספק/י הוראות קלות להבנה ולניווט.

  7. יישום ניווט באמצעות מקלדת: ודאו שניתן לגשת לכל הפונקציונליות ולהפעיל אותה באמצעות מקלדת בלבד, ללא צורך בעכבר.

  8. בדוק את הנגישות באתר: השתמשו בכלי בדיקת נגישות כדי לבדוק את עמידת האתר בתקני נגישותכאמור, וויקס מאפשרת בחינם כלי לבדיקת נגישות באתר. עמידה בתנאים זו בהחלט התחלה טובה לאתר נגיש (חשוב לזכור שיש עוד עבודת נגישות לעשות) לקבלת פירוט כמעט מלא של דרישות הנגישות ומה באמת צריך לעשות באתר לחצו כאן

שיפור חוויית המשתמש באתר באמצעות נגישות

נגישות האתר לא רק מועילה לאנשים עם מוגבלויות, אלא גם יכולה לשפר מאוד את חוויית המשתמש הכוללת של כל המבקרים באתר Wix . כאשר האתר נגיש, הוא הופך להיות ידידותי ומכיל יותר למשתמש, ומאפשר לכולם לנווט ולעסוק בתוכן בצורה חלקה.


על ידי יישום תכונות נגישות כגון טקסט חלופי לתמונות, כותרות ברורות ותמציתיות וקישורים תיאוריים, תוכל לשפר את הקריאות והשימושיות של אתר האינטרנט. זה מבטיח שכל המשתמשים יוכלו להבין בקלות את התוכן ולנווט בין הדפים.


בנוסף, אתרים נגישים נוטים להיות בעלי זמני טעינה מהירים יותר, מה שיכול לשפר את שביעות רצון המשתמשים ולהפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה. בנוסף, אתר אינטרנט נגיש מראה גם שאכפת לכם מהקהל שלכם ואתם מחויבים ליצירת חוויה דיגיטלית מכלילה לכולם.


יתר על כן, נגישות יכולה להוביל למעורבות מוגברת והמרות. כאשר משתמשים מרגישים בנוח ובטוחים בעת אינטראקציה עם האתר , סביר יותר שהם יישארו זמן רב יותר, לחקור דפים נוספים, ולבצע את הפעולות הרצויות כגון ביצוע רכישה או יצירת קשר איתך.


הטמעת נגישות ב-Wix

עכשיו, אחרי שהבנתם את החשיבות של נגישות אתרים ואת היתרונות שהיא יכולה להביא, הגיע הזמן ללמוד איך להטמיע מאפייני נגישות באתר Wix . Wix מספקת מספר כלים ופיצ'רים מובנים שניתן להתאים אישית בקלות כדי לשפר את הנגישות.


לבסוף, הקפידו לבדוק את הנגישות של האתר באמצעות בודק הנגישות של Wix כלי זה יסרוק את האתר ויספק לכם המלצות כיצד לשפר עוד יותר את הנגישות.


תוספי נגישות עבור אתרי Wix

אמנם  Wix מגיעה עם מאפייני נגישות מובנים, ישנם גם תוספי נגישות של צד שלישי שיכולים לשפר עוד יותר את הנגישות של אתר Wix. תוספים אלה מציעים פונקציונליות נוספת ואפשרויות התאמה אישית כדי להפוך את האתר לידידותי עוד יותר למשתמש עבור אנשים עם מוגבלויות. יחד עם זה, שימו לב, קיימים הרבה תוספי נגישות בשוק ולא כולם טובים. ישנם כאלה שממש יכולים לעשות נזק באתר. קראו היטב את החוות דעת של המשתמשים בתוסף וקחו תוסף מוכר, עם הרבה ותק וחוות דעת טובות.

על ידי שילוב התוספים האלה באתר Wix , תוכלו לשפר עוד יותר את הנגישות של התוכן ולספק חוויית משתמש טובה יותר לכל המבקרים, ללא קשר ליכולותיהם. תוספים אלה כוללים לעתים קרובות ממשקים ידידותיים למשתמש, מה שמקל על התאמה אישית של תכונות הנגישות בהתאם לצרכים הספציפיים.

היתרונות של אתר אינטרנט נגיש

אתר אינטרנט נגיש מציע יתרונות רבים מעבר למתן מענה לאנשים עם מוגבלות. אם תהפכו את אתר Wix לנגיש, תוכלו ליהנות מהיתרונות הבאים:


  1. קידום אתרים משופר: כאשר האתר עומד בתקני נגישות, מנועי החיפוש יכולים בקלות להבין ולאנדקס את התוכן , ולשפר את הנראות בתוצאות החיפוש.

  2. מעורבות משתמשים מוגברת: אתר אינטרנט נגיש מ ספקו חווית משתמש חלקה לכל המבקרים, ללא קשר ליכולותיהם. הכללה זו מעודדת מעורבות גבוהה יותר ומעודדת משתמשים להישאר זמן רב יותר באתר .

  3. תפוצה רחבה יותר של קהלים: אתרי אינטרנט נגישים פונים לקהל רחב יותר, כולל אנשים עם מוגבלויות. על ידי מתן חוויה מכלילה, אתה יכול לנצל שוק גדול יותר ולמשוך לקוחות חדשים.

  4. מוניטין משופר: הפגנת מחויבות לנגישות מציגה את המותג כאחראי ומכיל מבחינה חברתית, מה שיכול לשפר את המוניטין ולבנות אמון עם הקהל .

  5. ציות לחוק: באזורים רבים, כולל ישראל ארצות הברית והאיחוד האירופי, נגישות לאינטרנט היא דרישה חוקית. יש לוודא שהאתר עומד בהנחיות הנגישות, כדי להימנע מבעיות משפטיות פוטנציאליות ומקנסות.


סיכום

לסיכום, הנגשת אתר Wix היא קריטית כדי להגיע לקהל רחב יותר ולהבטיח גישה שווה לכל המשתמשים. על ידי הבנת נושא נגישות אתרים, ציות להנחיות נגישות באינטרנט ויישום באתר שיטות עבודה מומלצות, תוכלו ליצור אתר מכיל וידידותי למשתמש.


זכרו להטמיע תכונות נגישות. היתרונות של אתר נגיש הם רבים, כולל SEO טוב יותר, מעורבות משתמשים מוגברת וציות לחוק. נקטו פעולה כדי להפוך את האתר ב Wix לנגיש ולהשפיע לטובה על כל המשתמשים.

 

בחר נושא
  • Whatsapp
  • Facebook
  • LinkedIn

אחרי 8 שנות ניסיון בתחום האיקומרס ובניית אתרים, הקמתי את הסטודיו שלי לבנייה וקידום אתרים. אספתי חבורה של תותחים בתחומם ואנחנו מציעים שירותי בניית אתרים בWIX וקידום אתרים. באתר אני אחלוק איתכם את מה שלמדתי עם השנים על כל שקשור בנושא בניית אתרים וקידום אתרים.
למידע נוסף הכנסו לעמוד יצירת קשר שלנו

כותבת המאמר: יוכי שגב

  • Whatsapp
  • Facebook
  • LinkedIn

צריכים אתר משגע? רוצים יותר לידים? מעוניינים לכבוש את הדף הראשון בגוגל?
אנחנו יכולים לעזור.
אנחנו סטודיו שמתמחה בבניית אתרים בוויקס  ובקידום אתרים אורגני בגוגל.
למה לבחור אותנו?

  • שקיפות מלאה

  • אין התחייבות כספית

  • יש התחייבות לעבוד קשה ולהשיג תוצאות

  • תקציב שמתאים גם לעסקים קטנים

אנחנו כאן בשבילכם

bottom of page